needle-treatments

הדיקור הסיני על קצה המזלג

מאת דני מוזר – מטפל ברפואה סינית

הדיקור הסיני הוא טיפול בטוח טבעי ויעיל המשמש לריפוי ומניעת מחלות ומשפר את רווחת המטופל. מחטים זעירות, בעובי של כשערה מוחדרות בנקודות ספציפיות בגוף, ומגרות בעדינות את תגובת הריפוי הטבעית של הגוף  אקופונקטורה יעילה לשליטה בכאב ויכולה לווסת פונקציות פיזיולוגיות של הגוף לטיפול בבעיות פנימית והפרעות שונות.

על מה זה מתבסס

על פי המתודולוגיה של הדיקור הסיני, ישנם שנים עשר ערוצי אנרגיה הנקראים  “מרדיאנים” הזורמים בצורה אנכית לאורכו של הגוף האנושי, וכל אחד מהם קשור לאיבר מסוים בגוף. מחלה, על פי תיאוריה זו, נגרמת על ידי חסימה בזרימת האנרגיה בנקודות מסוימות לאורך המרידיאנים. טיפול על ידי דיקור ממריץ את זרימת המרידיאנים ותורם להרמון האנרגיה של הגוף ובכך משפיע על הבריאות הן של הגוף והן של הנפש .

הבסיס המחקרי

חוקרים החלו לבחון במונחים רפואיים מערביים את המנגנונים שבאמצעותם דיקור מביא לשינוי פיסיולוגי. מחקרים הראו כי לדיקור ישנה השפעה על מערכת העצבים המרכזית והפריפריאלית. ראיות נוספות מצביעות כי דיקור מגרה שחרור של חומרים כימיים במוח כמו אנדורפינים ,העוזרים להקל על כאב. כמו כן נצפה כי הדיקור מגביר את תפקוד המערכת החיסונית, משפר את מחזור הדם, מפחית נוקשות שרירים  ומגביר את גמישות המפרקים. הניסויים קליניים מעניקים אמינות לתוצאות הבאות: הדיקור הסיני הוכח כמביא לשיפור משמעותי עבור מגוון רחב של מחלות.

התנועה אל המערב

במדינות כמו יפן וסין ומדינות אחרות באסיה, אשר מרכיבות כרבע מאוכלוסיית העולם, שיטות ריפוי מסורתיות, הכוללות דיקור, מקובלות כקו ראשון של הטיפול הרפואי כבר אלפי שנים. בחלק זה של העולם, טיפול בדיקור נשאר מרכיב בלתי נפרד של מערכת הבריאות, ומוצע בשיתוף עם  רפואה מערבית. גם במדינות המערב, ובכללן ישראל, הדיקור מושך תשומת לב ציבורית הגוברת בשנים האחרונות. רבים באוכלוסיה כבר התנסו בהצלחה בטיפולי דיקור למחלות שונות הכוללות כאב כרוני, עייפות, בחילה, דלקת פרקים, בעיות עיכול ועוד .

רגולציה

עוד בשנת 1995  סיווג ארגון המזון והתרופות האמריקאי (FDA) את טכניקת הדיקור כ”בטוחה ויעילה” יתירה מזו, ב 1997 פרסם  המכון האמריקאי הלאומי לבריאות, הNIH, דו”ח שכותרתו ” דיקור”. בגוף המאמר מצוין כי דיקור היא שיטה יעילה לטיפול במגוון רחב של מצבים כגון כאבים שלאחר ניתוח, בחילות, מיגרנות, דלקת פרקים, כאבי מחזור, כאבי גב תחתון ,ו”מרפק טניס”. נאמר גם כי תופעות הלוואי של דיקור פחותות בהרבה בהשוואה לפרוצדורות רפואיות אחרות, כגון תרופות וניתוחים. בנוסף, ישנה המלצה לחברות ביטוח בארה”ב לספק כיסוי של טיפולי דיקור .כיום ישנן תקנות המגדירות את מקצוע הדיקור ברוב מדינות המערב. גם בישראל הכיר המחוקק בצורך בתקינה בתחום טיפולי חשוב זה. על שולחנה של הכנסת מצוי נוסח מוקדם של חוק הדיקור הישראלי כל העוסקים בתחום שותפים לתקווה שהנושא יוסדר בהקדם.

ההתרחבות בשימוש בדרכי טיפול נוספים לרפואה המערבית המסורתית משנה את פני רפואה כפי שאנו מכירים אותה. הדיקור כבר התקבל כאחת הצורות הנפוצות יותר של טיפול וניהול כאב במרפאות כאב רבות בבתי החולים. כתוצאה מכך הדיקור הופך להיות נגיש ליותר ויותר מטופלים. רופאים רבים אף ממליצים על דיקור לטיפול במגוון של בעיות ותוכניות ביטוח רבות אף כוללות כיסוי לטיפולי דיקור.

אנחנו במרפאת סינרג’י , מהמרפאות המובילות בשרון למקצועות הרפואה המשלימה, מציעים מגוון של טיפולי דיקור על ידי מטפלים המובילים בארץ. הרבה בעיות רפואיות נתנות לפתרון בכלים של הרפואה הסינית. תרצו דרך חדשה של בריאות? השאירו פרטים ונשוב אליכם