993889_564623453702706_7166391388857931791_n
ניני בת-סגל מדריכת פילאטיס מוסמכת ומטפלת ברפואה סינית, תרחיב על חשיבות של נשימה נכונה בטיפול בבעיות אורטופדיות ובמחלות נוספות.

הנשימה היא הפעולה הראשונית המתרחשת בבואנו לעולם, והפעולה האחרונה לפני עזיבתנו .
תהליך הנשימה הינו גם אוטומטי ומתרחש על ידי מערכת העצבית ,וגם רצוני – לכן באפשרותנו להשפיע על עומק ,קצב ואיכות הנשימה .

אז מהי נשימה נכונה? נשימה המנצלת את כל חלל הריאות.
קיימים שלושה סוגי נשימה עקריים :
“נשימה עילית/אפיקלית” – הנשימה הקצרה והשטחית ביותר, היא מאופיינת בעלייה של האזור העליון של בית החזה בעת לקיחת אוויר.
“נשימה בין-צלעית” – גם היא איננה מלאה, ונעשת באמצעות השרירים שבין הצלעות.
“נשימה סרעפתית” – הנשימה המלאה ביותר , בה מתרחש ניצול של כל חלקי הריאות ונעשת בעיקר באמצעות שריר הסרעפת.

נשימה לא נכונה יכולה לגרום למחלות וכאבים רבים כמו כאבי גב, עקמת של הגב, לחץ וכאב בעורף , עומס ותפיסות שרירי צוואר, חולשה של הריאות ומערכת הנשימה ובעיות רבות נוספות.

הנחייה לתרגול נשימה נכונה :
את התרגול ניתן לבצע בכל תנוחה : הליכה, ישיבה זקופה על כסא, ישיבה מזרחית ועוד.
נתחיל לתרגל בשכיבה עם ברכיים כפופות וכפות הרגליים מונחות על הקרקע.
1. מצאו לעצמכם מקום בו תוכלו להתרכז בנשימה. לפני שמתחילים נסו להבחין מה סוג הנשימה שלכם כרגע? ומה האזור העקרי שאליו מגיע האוויר?
2. נניח את כפות הידיים בצידי בית החזה, כאשר הזרת נימצאת קצת מעל קו הטבור ועם כף היד נרגיש את מגע הצלעות.
3. ניקח אוויר מהאף ונכוון את האוויר אל כפות הידיים שלנו וננסה להרחיק אותן אחת מהשנייה. נרגיש שבית החזה מתרחב לצדדים, ובהוצאת האוויר ניפתח את הפה ונאפשר לאוויר לצאת ולבית החזה להתכנס.
השתדלו לשמור על בטן רפויה.
*את התרגול ניתן לבצע כמה פעמים ביום, למשך מספר דקות.

למידע נוסף – 050-9588837
או השאירו פרטיכם ונחזור אליכם: